16 december 2014

stoppen met nagelbijten.


In de wereld zijn er zo'n 600.000.000 nagelbijters. De een doet het om van een stukje nagel af te komen, de ander dwangmatig of onbewust. Nagelbijten is vaak een gevolg van nerveusheid en stress. Nagelbijten is geen verslaving maar een gewoonte die nagelbijters zichzelf hebben aangeleert. Hieronder staan een aantal tip om van je gewoonte af te komen.    



  • Neem altijd een nagelvijltje of nagelschaartje mee in je tas. Als je dan een scheurtje of haakje in je nagel krijgt, kun je die er even afvijlen of afknippen. Zo voorkom je dat je het haakje of scheurtje eraf gaat bijten. (Deze tip heb ik ook een tijdje opgevolgd, maar ik was telkens te lui om het vijltje of schaartje uit mijn tas te pakken. Het hielp dus niet.. )
  • Bij drogisterijen kun je bite-ex kopen. Dit is een transparante nagellak met een heel vies smaakje. Dit zorgt ervoor dan als je met je nagel je lippen of mond aanraakt, je gelijk een vies smaakje in je mond hebt. Bite-ex is te koop voor ongeveer 6 รก 7 euro. (Geloof me, het is echt smerig! En bij mij hielp het niet. Ik waste het er gewoon vanaf. Maar ik heb wel al een aantal mensen gehoort die wel door dit trucje van hun gewoonte af zijn gekomen.)
  • Een kleurtje op je nagels kan je misschien ook wel helpen bij het stoppen met je gewoonte. Waneer je met je hand naar je mond toe gaat zie je de felle kleur op je nagels. Dit kan je helpen herinneren dat je je nagels niet af mag bijten! Dit heeft alleen geen nut als je het onbewust doet, want dan kijk je vaak niet naar je nagels. (Bij mij werkte het wel, alleen ik beet mijn nagels soms onbewust af en soms niet. Dus dan dacht ik eindelijk gestopt te zijn, maar dan beet ik ze onbewust toch weer af. --' ) 
  • DE GOUDEN TIP, en misschien ook wel de moeilijkste. Je bewust worden van alles wat je doet. Denk elke keer weer na voor je iets doet. (Zo ben ik gestopt, gewoon niet doen! Elke keer als ik weer wilde bijten ging ik nadenken over die mooie kleurtjes nagellak die jij waarschijnlijk thuis ook wel hebt staan, maar nu bijna nooit op kan vanwegen je korte nagels.)

Ik hoop dat jullie er iets aan hebben gehad! Good Luck. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten