23 december 2014

tips om je nagels mooi te lakken.


ik hou ervan om mijn nagels te lakken, het liefst doe ik het iedere dag. sinds ik acryl heb al helemaal. ik vind dat de kleur van je nagels echt iets zegt over je persoonlijkheid. in dit artikel heb ik wat trucjes om je nagels nog mooier te lakken. ik hoop dat jullie er wat aan hebben.


  • Neem de tijd om je nagels te lakken. het heeft niet veel zin om eraan te beginnen als je bijvoorbeeld in een kwartier weg moet. op veel lakjes staat wel 'droogt in 1 minuut' maar de meeste nagellak heeft 6 uur nodig om te drogen
  • Voor je begint met lakken, zorg dat je nagels helemaal schoon, droog en vetvrij zijn. ook als je geen nagellak op had, is het toch altijd slim om even met wat nagellakremover langs je nagels te gaan. blijft er een kalklaagje achter op je nagel, dompel je nagel dat in een bakje met water en droog ze daarna goed af.
  • duw je nagelriemen naar achteren, zo voorkom je dat je nagels er lelijk uit gaan zien en lijken ze ook nog eens langer ! dit kun je doen met een bokkepootje. die verkopen ze o.a. bij hema en kruidvat.
  • laat je handen tijdens het lakken rusten op een vlakken ondergrond, bijvoorbeeld op een tafel of bureau.
  • schud je nagellak niet! zo komen er luchtbelletjes in, wil je je nagellak toch 'schudden' omdat de kleuren niet mooi overlopen keer de lak een paar keer rustig om of rol de lak tussen beide handen.
  • lak je nagel van binnen naar buiten, eerst een baan in het midden, dan links en dan rechts. ( of eerst rechts en dan links.)
  • begin bij je pink, dan je ringvinger, dan je middelvinger, dan je wijsvinger en dan je duim. als je dat niet doet heb je kans dat je met je hand op de natte lak van de anderen nagels gaat hangen.
  • laat een randje aan de zijkant van je nagel open, zo lijken je nagels langer.
  • breng meerderen laagjes aan voor een extra dekkend effect.
  • wees niet te kritisch, niemand ziet je nagels van zo dichtbij als jij zelf. behalve als ze je hand vast pakken en echt naar je nagels gaan kijken. maar dan gebeurt bijna nooit.
  • zorg voor een goede basecoat, een basecoat zorgt ervoor dat je nagel niet verkleurt door de gekleurde lak.
  • zorg ook voor een goede topcoat, een topcoat zorgt ervoor dat je nagellak beter, mooier en langer blijft zitten.
  • draai je nagellak weer goed dicht, anders droogt het lakje uit en dat wil je natuurlijk niet.
  • wil je je nagels extra snel laten drogen, laat ze dan een klein beetje drogen en dompel ze dan in ijswater. daarna heel rustig afdeppen met een tissue.
  • draag minstens vier dagen per maand geen nagellak. zo kun je je nagels goed laten rusten.
  • wil je sterkere nagels dan kun je natuurlijk gewoon een nagelverharder gebruiken, of je kan je nagels laten weken in een citroensapbakje.
dit waren een aantal tips over hoe je je nagels goed en makkelijk kunt lakken, ik hoop dat jullie er wat aan hebben gehad! bedankt voor het lezen!

xxx.

1 opmerking:

  1. Wat een handige tips! Ik heb altijd het probleem dat ik niet lang genoeg wacht met het drogen. En dan hangt alles vol haha :) Leuke post!

    liefs X

    BeantwoordenVerwijderen