15 januari 2015

Serie-review; pretty little liars.



Vandaag heb ik opnieuw een review voor jullie, maar niet zomaar een review. In dit artikel ga ik een serie voor jullie reviewen, Ik ben namelijk een enorme fan van series en de laatste tijd volg ik de serie 'pretty little liars' in dit artikel vertel ik jullie wat meer over de serie, de hoofdpersonen, het verhaal en natuurlijk mijn mening over seizoen 1. 


Pretty little liars is een serie die gaat over 4 meiden. Emely, spencer, hanna En aria. Vier vriendinnen die alles met elkaar delen. Ooit waren ze met vijf maar op een avond tijdens een slaapfeestje verdween alison op misterieuze wijzen. Alison was altijd het populaire meisje in de groep en iedereen keek tegen haar op. Alison was als een soort 'leider'. 

Emely is verlegen, ze komt er in het midden van het seizoen achter dat ze op meiden valt en dat wordt niet echt geaccepteerd door haar ouders, haar vriendinnen heb er geen problemen mee. Spencer is slim en erg oplettend. Ze mist alison maar had niet de allerbeste band met haar. Hanna is een mooi maar niet al te slim meisje. Ze was altijd het rijkelui's kindje maar na de scheiding van haar ouders hebben zij en haar moeder bijna geen geld meer, dit weet niemand van haar. Aira is ook erg slim en staat bekend als het meisje met de roze haren doordat zendat vroeger had. Aria wordt in seizoen 1 verliefd op haar docent die ze eerder ontmoette in een café. Dit probeert ze geheim te houden voor de buitenwerld behalve haar vrienden maar niets is wat het lijkt..

Na alison's verdwijning krijgen emely, hanna, spencer en aria een smsje, alle vier op hetzelfde moment. Afgesloten met '- A ' de meiden denken dat het smsje gewoon van allison is maar hun mening verandert als alison's lichaams wordt gevonden.  De sms's van A blijven doorgaan en wordt vervolgd met drijgenmenten en opdrachten. A maakt het de meiden ontzettend moeilijk maar hij of zij krijgt precies wat hij of zij wil. De reden waarom ze de opdracht opvolgen is omdat ze een groot geheim met zich meedragen. Jenna speelt ook mee in dit verhaal. Jenna is een tijd geleden blind geworden toen alison voor de 'grap' een bom in het schuurtje gooide waar jenna op dat moment was. De meiden denken dat iemand daardoor wraak wil nemen op alison, maar aangezien alison niet meer leeft, neemt hij of zij vraak op de meiden. 


De smsjes van A blijven door gaan en de meiden worden er zelfs van verdacht alison vermoord te hebben. de meiden doen er alles aan om hun onschuld te bewijzen. de zus van spencer heeft een relatie met Ian. de meiden denken dat hij schuldig is aan de moord op Allison omdat zij en ian nooit een goede band hadden. als spencer ian opzoekt in de kerk gebeurt er iets onverwachts wat er voor zorgt dat niet alleen de meiden maar ook de politie denkt te weten wie ervoor gezorgt heeft dat Allison niet meer leeft.

meer ga ik jullie niet vertellen omdat ik anders bang ben dat ik teveel zeg.

ik vond het best moeilijk om dit artikel te schrijven omdat ik zelf bij seizoen 3 ben. als jullie het leuk vonden laat het me hieronder in een reactie weten dan kan ik kijken of ik ook een review schrijf over seizoen 2.

pretty little liars is een spannende meeslepend en realistisch verhaal dus ik raad deze serie zeker aan !
kijken dus !

xoxo.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten