26 juni 2014

slapeloze nachten.


Ahrggg.. hatelijk!  Ik kan er echt heel slecht tegen. Zoals je in de titel al ziet, gaat dit artikel over slapenloze nachten. Iedere tiener heeft er wel last van.. van die nachten dat je maar een paar uurtjes slaapt of zelfs helemaal niet.. ik heb er mega veel last van. Vaak schrijf ik in die tijd dan artikelen of zit ik wat te klooien op mijn telefoon. Ik heb een aantal tips voor jullie die jou misschien wel eens zouden kunnen helpen zodat ook jij een keer lekker je rust kan nemen.


tip 1, telefoon wegleggen.
dit is denk ik de moeilijkste tip voor de meeste maar het is echt zo belangrijk. wil je echt een keer je rust nemen en een nachtje goed slapen? zorg dan dat je je telefoon buiten handbereik hebt. veel hebben geen zin om uit bed te stappen om hun telefoon te pakken en vallen zo in slaap. ik zelf zet mijn wekker op mijn telefoon dus mijne ligt wel naast me op mijn nachtkastje. probeer hem zo goed mogenlijk te laten liggen..

tip 2, eisen stellen.
stel eisen aan jezelf. zeg tegen jezelf als je in bed ligt dat je bijvoorbeeld nog 10 minutjes op je telefoon gaat en dan echt gaat slapen. stel eisen maar zorg ook dat je je er aan houdt, anders heeft het natuurlijk geen nut..

tip 3, medicijnen of middeltjes.
lukt het je echt niet om in slaap te komen, kun je altijd langs de appotheek gaan en vragen of ze er iets voor hebben. slaapgebrek kan ook een aanleiding zijn van bezorgtheid of stress. de bodyshop verkoop o.a. deep sleep. dit is een vloeistof die je op je kussen sprayt. door de geur kom je blijkbaar tot rust. ik gebruik het nu iedere avond en het werkt echt.





tip 4, wen eraan.
ik heb een tijd gehad dat ik iedere nacht pas rond een uur of 4 sliep. ik had dit mezelf aangewend want het werd niet later en niet vroeger. ik heb de tips hierboven toegepast (op de medicijnen na) en slaap nu nog niet vroeg maar niet meer om 4 uur. het heeft bij mij dus een stuk geholpen!

sorry voor een misschien iets minder leuk artikel maar ik wilde deze tips even bij jullie kwijt. doordat ik weet dat veel mensen slecht en wijnig slapen is het misschien wel makkelijk. ik hoop dat jullie iets aan de tips gehad hebben.

xoxo, kusjes.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten