1 september 2014

DIY citrus lichaamsscrub.




een lichaamsscrub is niet alleen voor het verwijderen van dode huidcellen. veel lichaamsscrubs die je in de winkel koopt bevatten ook bepaalde oliën en lotions die je huid verzorgen en beschermen van uitdrogen. je hoeft een lichaamsscrub niet altijd te kopen, je kan het natuurlijk ook heel makkelijk zelf maken. zoals ik deed. met 3 simpele ingrediënten. in dit artikel laat ik zien hoe ik met deze ingredienten zelf mijn eigen lichaamsscrub heb gemaakt.

de ingrediënten.
een lichaamsolie; je kan een geurolie kiezen, als je een geurloze olie pakt raad ik je aan om er een essentiele olie aan toe te voegen. 2 tot 3 druppeltjes is genoeg voor deze hoeveelheid scrub. ik heb voor een olie met sinasappelgeur gekozen.

een douchegel; ook bij de douchegel kun je er voor kiezen om er een met een geur te nemen. ik heb een de geur van rozen gepakt omdat ik deze goed vindt passen bij de citrusgeur uit de olie.

suiker; het hangt van de flacon waar je de scrub in wil bewaren af hoeveel suiker je nodig hebt, ik heb ongeveer 1/4e van de flacon gevuld met de suiker. je kunt ook zout gebruiken. dit is alleen minder grof en als je een wondje hebt gaat dit ontzettend prikken ! jou keuze dus ;)

en natuurlijk een flacon om de scrub in te doen. neem een niet te kleine flacon en niet een te grote flacon. vaak heb je bij primark of action van die reissetjes waar deze flacons inzitten. kijk daar dus even voor.




stap 1, olie toevoegen.
ik begin met de lichaamsolie. ik vul de flacon die ik ga gebruiken voor de lichaamsscrub met een klein laagje olie. zoals ik net al zei verzorgt een olie je huid ontzettend goed. ook laat het na het gebruiken van de lichaamsscrub een vettig laagje achter op je huid. ik vindt dit heerlijk omdat je huid heel zacht en verzorgt aanvoelt. vindt jij dat vettige laagje van de olie nou niet fijn, voeg dan iets minder olie toe. zo gebruik je de olie alleen voor verzorging. je kan de olie in principe ook weglaten, dan helpt de scrub alleen niet voor het verzorgen van je huid.









stap 2, douchegel toevoegen. 
daarna neem je de douchegel, ik ful de flacon nu voor iets meer als de helft. douchgel zorgt er natuurlijk voor dat je huid schoon wordt, - wie weet dat nou niet? haha. - ik heb de douchegel die ik gebruik een extra funtie gegeven. ik heb 'Rose N*8'douchegel gebruikt. deze douchegel ruikt naar rozen en normaal hou ik niet zo van deze geur maar in combinatie met de sinasappelgeur - waar ik normaal gesproken eigenlijk ook niet van hou.. - vindt ik het niet verkeerd. 











stap 3,suiker toevoegen.
dan het laatste maar zeker niet het minst belangrijke ingrediënt, de suiker. ik vul de rest van de flacon met suiker tot het randje van het deel waar de dop zo dadelijk op komt. suiker is heel belangrijk in een scrub, je kan natuurlijk ook kiezen voor zout. ik vindt suiker persoonlijk fijner omdat het ten eerste wat grover is, en ten tweede niet prikt in wondjes in de huid. suiker is ook de reden dat de scrub niet super lang houdbaar is, suiker lost namelijk op in vloeistof.











de scrub is trouwens 2 tot 3 weken houdbaar, daarna begint de suiker op te lossen. dan kun je het nog wel gebruiken als douchegel.

dit was het artikel van vandaag alweer. ik de diary van aankomende zondag zal ik vertellen hoe ik het ga doen met bloggen. 

xoxo, kisses.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten