30 december 2014

Goede voornemens voor het nieuwe jaar.


Ik hoor jullie al denken. ' goede voornemens, daar houdt toch niemand zich aan.' Dat is misschien ook wel voor het grootste deel waar. Toch heb ik voor er aankomende een paar waar ik me toch aan wil proberen te houden. Het zijn wel dingen die wat makkelijker te doen en vol te houden zijn. Misschien dat jullie hier nog wat ideeƩtjes uit kunnen halen.



Minder geld uit geven.
Wie wil dat nou niet. Aangezien mijn wishlist voor 2015 ( komt binnenkort online ! ) redelijk veel dure dingen staan die ik graag zou willen hebben, zal ik toch een deel van mijn salaris moeten sparen. Over hoe ik dit ga doen komt binnenkort ook een artikel online dus hou mijn blog in de gaten ! 

Gezonder eten.
Pff.. Hoe lastig is het wel niet om lekker eten te negeren, Bijvoorbeeld een tostie tussendoor. Ik ben hier zo ontzettend slecht in.. Toch wil ik in 2015 proberen gezonder te eten. Ik ben een mega fan van pasta en salades dus misschien dat het een optie is om dat meer te eten. Of crackers met bepaalde dingen. Minder tosties dus ! 

Mijn school verbeteren. 
Zoals jullie weten door een artikel ben ik vorige jaar gezakt voor mijn schoolexamens. Ik deed toen GT niveau en ben daarna naar kader gegaan. Mijn punten zijn wel al deels verbeterd maar het kan beter. Dus een voornemen voor 2015 is beter mijn best doen voor school.


Leren op een anderen manier.
Dit slaat een beetje op het vorige voornemen. Ik ben op dit moment hard bezig met uitzoeken welke manier van leren goed werkt voor mij. Eerst vatte ik alle leerstof samen en maakte oefentoetsen, ik leesde het daarna amper door. Toch denk ik dat ik te veel 'onbelangrijke' stof leer. Dus: kortere samenvattingen maken en dingen meer doorlezen. 

Meer leuke dingen doen.
Dit heeft ook opnieuw weer te maken met de vorige twee voornemens. Doordat ik op de 'verkeerde' manier aan het leren was had ik amper tijd voor leuke dingen. Het aankomende jaar wil ik meer gaan doen met vriendinnen en natuurlijk meer bloggen ! 

Dit was het al weer. Ik hoop dat jullie er misschien wat inspiratie uit kunnen halen. 

See you next time ! 
xxxx.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten