3 april 2015

Mijn ervaring met zachte contact lenzen + Antwoorden op vragen die ik vaak krijg..


Ongeveer vier jaar geleden ben ik als brildrager overstapt naar contactlenzen en sindsdien wil ik niets anders meer. toch was het een best grote stap om in een keer geen bril meer te hoeven dragen. in dit artikel vertel ik over mijn ervaring met contactlenzen en beantwoord ik de vragen die ik ontzettend vaak krijg.





Zoals jullie op de eerste foto kunnen zien heb ik eye wish als opticien. Eerst had ik het huis maar die zijn later samen gaan werken en nu heet dat dus eye wish. De service is trouwens echt super, ik word altijd goed geholpen en het personeel is ontzettend vriendelijk.

Maar om even bij het onderwerp te blijven, over de lenzen. Op de eerst foto zie je hoe ik mijn lenzen binnenkrijg. iedere maand worden ze opgestuurd en dat is ten eerste al ontzettend handig, zo hoef je ze dus nooit op te halen.



Toen ik net was overgestapt van mijn bril naar lenzen had ik een sterkte van ongeveer -1.75, helaas zijn mijn ogen alleen nog maar slechter geworden zoals je ziet. Mijn rechter oog zit nu op een sterkte van -3.00 en mijn linker oog zelfs al op -3.25.



het pakketje dat ik binnenkrijg bevat een formuliertje met de sterkte en de lenzen. Één keer in de drie maanden krijg ik een pakketje met lenzenvloeistof en een nieuw lenzendoosje zodat je die weer kunt verwisselen met het doosje die je nu gebruikt.

Ik heb trouwens maandlenzen. de lenzen draag je dus een maand. je doet ze iedere avond voor je gaat slapen uit en als je weer opstap weer in. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het regelmatig vergeet om mijn lenzen ter verwisselen dus soms heb ik mijn lenzen anderhalve maand in maar dat kan opzich geen kwaad.

voordelen.
- je hoeft geen bril te dragen.
- als het regent vermindert het niet je zicht.
- je kan een zonnebril dragen.
- geen vieze vingers of vette strepen meer.

nadelen.
- als er iets in je oog zit is er een kans dat je tijdens het wrijven in je oog je lens eruit kan gaan.
- als er iets op de lens zit is dat er moeilijk af te krijgen.

Veelgestelde vragen.
Voel je ze dan niet zitten?
nee, wanneer je de lenzen goed hebt ingedaan voel je ze helemaal niet zitten. voel je ze nou toch zitten, kan het zijn dat je ogen te gevoelig zijn voor contactlenzen, vraag dat dan even na bij je opticien.

hoe kan het dat ik ze kan zien ?
Natuurlijk kan je ze zien, als je goed naar een lenzendrager zijn of haar ogen kijkt zie je om de iris een hééééél dun randje. dat is waar de lens zit.

Doet het geen pijn om ze in en uit te doen?
Ik voel er helemaal niks van. Ik haal mijn lenzen er letterlijk in twee seconden uit en doe ze in vijf seconden weer in.

 hoe doe je dat dan met zwemmen ?
je kan met lenzen net als ieder ander persoon gewoon zwemmen. Ik kan zelfs met mijn ogen open zwemmen. Dit kan niet iedereen dus let daarmee op.

Dit was het artikel dan weer, ik hoop dat jullie het leuk vonden. Voor vragen en/of opmerkingen kan je altijd een reactie achter laten of me mailen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten