7 mei 2015

Girltalk #5, Dingen die meiden doen tijdens hun menstruatie.


Ieder meisje word ongesteld. Dankzij mijn eigen ervaring en een aantal anderen meiden heb ik een artikel gemaakt over dingen die meiden doen tijdens hun menstruatie. Iedereen kan wel wat tips gebruiken en ik vind ik zelf altijd super handig om dit soort artikelen te lezen dus ik hoop dat jullie mijn artikel ook leuk vinden. Na ieder punt heb ik ook gelijk een tip geplaatst.

1. De race tegen de klok.
Blijkbaar houdt onze baarmoeder van water want onder de douche en in bad bloeden we namelijk niet. Een ideaal moment om even van dat vreselijke bloedbad af te zijn. Maar zo gauw je uit de douche stapt begint de ellende weer. Alsof het een wedstrijd is wie zich na het douchen het snelst kan aankleden. 
Tip; Doe voor je gaat douchen de maandverband alvast in je onderbroek. Zo hoef je er alleen nog maar in te stappen. 

2. Het altijd als reden gebruiken.
Series kijken, chocolade eten, frisdrank en koffie drinken of even helemaal verwend worden. Wij meiden denken vaak dat we dit verdienen omdat we ongesteld zijn. Ook vinden wij het helemaal niet erg om ons in deze periode erg emotioneel op te stellen en daarvan onze menstruatie de schuld te geven. Nou ja, je moet toch een reden hebben om dagenlang in bed te liggen met een fles cola, twintig repen chocola en Netflix.
Tip; zoek een serie die je kunt kijken tijdens je menstruatie. Als je namelijk films gaat kijken heb je dadelijk geef films meer om bijvoorbeeld met vriendinnen te kijken.

3. Hygiëne op de eerste plaats.
Twintig keer per dag je handen wassen en het liefst zes keer per dag douchen. Allemaal herkenbaar neem ik aan. We lopen om de tien minuten naar het toilet om onszelf letterlijk van top tot teen te bekijken. Het is allemaal heel normaal hoor meiden. 
Tip; Bij verschillende drogisten verkopen ze van die hygiënedoekjes voor in je tas, zo kun je je op ieder moment van de dag opfrissen.


4. Niemand mag het weten.
Zo stil mogelijk het papiertje van je tampon of maandverband openmaken op een openbare toilet, altijd checken of er geen bloed in de toilet ligt. Ik snap het, maar het is nergens voor nodig, iedere vrouw is ongesteld, dus je hoeft je er echt niet voor te schamen.
Tip; maak de verpakkingen van je maandverband thuis alvast open en plak ze daarna weer dicht. Zo klinkt het niet alsof je een zak chips opentrekt op de toilet.

5. Je grootste angst.
Ik denk dat ik niet de enige ben als ik zeg dat mijn grootste angst is dat ik doorlek. Het is zelfs zo erg dat ik veel minder durf te bewegen in de hoop dat ik niet doorlek. Dit is echt zo'n angst waar je niet vanaf kunt komen, of ja, ik weet niet hoe.
Tip; Vermijd het dragen van lichte broeken. Mocht je dan doorlekken, kun je beter een donkere kleur broek aanhebben. Het liefst zelfs zwart.

6. Niet de juiste middelen in huis.
Net als je ongesteld word kom je erachter dat je geen maandverband of tampons in huis hebt. Het meest verschrikkelijke gevoel tijdens je menstruatie, op de buikpijn na dan. En om nou heel de dag met WC papier in je onderbroek te lopen is nou ook niet echt een pretje.
Tip; Controleer voordat je denkt ongesteld te worden of je nog wat in huis hebt of nog beter, controleer dit nadat je ongesteld bent geweest. Zo kun je dit meteen halen en zit je nooit zonder.

7. Leren leven met de pijn.
De pijn tijdens je menstruatie verschild per persoon. De een heeft meer last van zijn rug of buik en de ander van beide. Deze pijn is soms niet uit te houden dus proberen we allerlei manieren van zitten, liggen en lopen zodat het minder pijn doet. 
Tip; warmte ontspant je spieren, hierdoor zal je pijn zakken. Een kruik, pittenzak of lekker warm bad zijn dingen die je kunnen helpen tegen de pijn. Mocht je de kans niet hebben om dit te doen. kun je ook een handdoek met warm water of je kop koffie of thee op je buik of rug houden. Let wel op dat het niet te heet is !
Extra Tip; neem s'ochtends en s'avonds een paracetamol of asprintje in te tegen krampen.



Dit was het artikel alweer, hoop dat jullie er wat aan hebben gehad !

Q; Wat doen jullie altijd tijdens de menstruatie ?



1 opmerking: