28 november 2016

Review MAX & MORE absolute nudes eyeshadow pallet. | Beauty

Toen ik laatst in de Action was kwam ik dit pallet tegen en het eerste wat mij opviel is dat de kleuren ontzettend veel op het Naked 1 pallet lijken van Urban Decay. Ik heb het Naked 1 pallet zelf niet omdat ik toen koos voor het Naked 2 pallet en later ook voor het Naked 3 pallet. Omdat MAX & MORE zo goedkoop is leek het me zeker het proberen waard. Bij deze dus een review over het MAX & MORE absolute nudes eyeshadow pallet. 

Allereerst zie je dat de kleuren echt overeen komen met het eerste Naked pallet van Urban Decay. De verpakking heeft wel wat verschillen. Deze verpakking is gemaakt van karton en de binnenkant van plastic. De verpakking sluit gemakkelijk met een magneet-systeem en is daardoor makkelijk te openen. Ik vind zelf dat de verpakking er van de buitenkant erg mooi uitziet, maar door de kartonnen verpakking ook een beetje goedkoop. Natuurlijk kan je geen super luxe verpakking verwachten voor zo'n lage prijs maar toch was plastic misschien een betere optie geweest. Bij het pallet zitten twee sponsaplicators, deze gebruik ik zelf meestal niet maar zijn wel handig als je niet zo veel kwasten hebt. Ook zit er een spiegel aan de binnenkant. Als je de verpakking opent zit er plastic blaadje over de oogschaduw kleurtjes. Dit is fijn ter bescherming van het product.
Het pallet bestaat uit 12 kleurtjes die ieder 5 gram inhoud bevatten en is 12 maanden houdbaar. Dit product is trouwens niet getest op dieren, misschien een leuk dingetje om te weten. De ingrediënten zijn: Mica, Ethylhexyl, Palmitate, Paraffinum Liquidium, Magnesium Stearate, Kaolin, Dimethicone, propylparaben en Methylparaben. De stoffen die dit product kunnen bevatten: CI 77891, CI 77491, CI 77492, CI 77499, CI 77007 en CI 16035. Al moet ik eerlijk zeggen dat ik van een groot deel van deze ingrediënten geen idee heb van wat ze betekenen, maar ik wilde ze er toch voor jullie bijzetten.
Op de achterkant van de verpakking staat nog een guide over hoe je de oogschaduw aan kunt brengen, handig! Ik zelf maak hier nooit echt gebruik van omdat ik het juist leuk vindt om zelf te experimenteren met de kleurtjes.
De eerst helft van het pallet bevat de lichtere kleuren. Ik kijk er altijd heel erg naar of het pallet een mooie matte highlighter bevat voor onder de wenkbrauw. In het pallet lijkt de eerste kleur glitter te bevatten maar wanneer ik de kleur swatchte kwam hij toch matter over als ik het verwacht. De lichtere kleuren zijn wel verbazingwekkend goed gepigmenteerd. Beter als ik had verwacht. In de eerste helft zitten twee ( de enige) matte kleuren die fijn te gebruiken zijn als basislaag voor een look.

Dit zijn de swatches van de rechter, donkere kant van het pallet. Ook kijk ik bij een pallet vaak of er een mooie donkere kleur inzit. Dat is bij dit pallet wel het geval! Net als bij de lichtere kleuren is het pigment van de donkere kleuren verbazingwekkend goed. 
Hier heb ik met het pallet een look gemaakt waarbij ik voornamelijk de warme kleuren heb gebruikt. Het pallet bevat 12 kleurtjes waarmee je goed kunt variëren in een look. De kleuren passen goed bij elkaar maar zijn toch allemaal erg verschillend. De pigmentatie is op zich goed maar wel minder als toen ik het met mijn vingers swatches. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen super hoge verwachtingen had van dit pallet maar ik ben onder de indruk. 

Wat vinden jullie over het algemeen van de action make-up ? laat het achter in de reacties.

Bedankt voor het lezen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten