29 november 2016

Woontrends van 2017. | Lifestyle.


Ik vind het zo leuk om te zien hoe trends als in decor per jaar zo veel kunnen veranderen. Het afgelopen jaar zagen we veel lichte en koele tinten met gouden of zilveren accenten. Ook symmetrische meubels waren helemaal in! Toch komen juist aankomend jaar de warme kleuren helemaal terug. In dit artikel heb ik een lijstje opgesteld met de woon trends van 2017.

Terracotta.

Dit zijn steengebakken voorwerpen zoals vasen, tegels, etc. De voorwerpen zijn vaak in warme, bruine tinten tenzij deze geschildert zijn. De tegels werden eerder gebruikt als afwerking van een vloer, nu eerder als gehele vloer of muur. Ook als bekleding van de openhaard wordt dit erg populair. Niet helemaal mijn ding, maar de warme kleuren opzich vindt ik nog wel leuk.
Bron: Decorators best blog

Kurk.

Ook kurk is ren oude trend die aankomend jaar terugkeert. Het geeft een warm gevoel en textuur aan een ruimte en zorgt er ook voor dat de ruimte minder gehorig is. We kennen natuurlijk allemaal de prikborden die van een soort kurk-materiaal zijn gemaakt. Dit komt nu terug maar dan in meubels. Ook heb ik al verschillende foto's voorbij zien komen waarbij de gehele muur is bedekt met het kurk-materiaal. 


Bron: Bangor Cork.

Donker groen.

We nemen opnieuw afscheid van vorige trends waarbij je vooral veel zachte kleuren zagen. De donker groene kleur komt aankomend jaar helemaal in de mode en deze zal dan ook vaak worden gecombineert met de terracotta trend. Warme, donkere kleuren. Het is een trend waar je van moet houden en ik moet eerlijk zeggen dat dit denk ik wel echt een nieuw iets is in de decor-wereld.


Bron: Nerochronicles.

Stoffen bedden.

Op het gebied van bedden zullen de trend compleet veranderen. Afgelopen jaar zagen we veel hout en glans voorbij komen en deze waren dan ook razend populair. Voor het jaar 2017 zien we dat dit allemaal vervangen zal worden door bedden van stof en dan voornamelijk met een klassiek, vintage randje. Ook dit is opnieuw niet helemaal mijn ding, ik denk dat de trends van 2016 dan toch beter bij mij passen als ik eerlijk ben. 

Bron: Belvedere.

De trends zijn over het algemeen niet helemaal mijn ding. Ik ben nu 18 en het begint nu toch wel te kriebelen om eens uit huis te gaan. Langzaamaan ben ik bezig met het sparen van mijn uitzet maar dit zal zeker nog niet op korte termijn zijn. Ik merk wel dat ik toch meer naar de trends van 2016 neig.

Dit was het artikel alweer voor vandaag, niet heel lang maar toch wilde ik dit alvast met jullie delen.

Liefs, Kelsey.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten